محققان ماده جدیدی برای یخ زدائی هواپیماها تولید کردند
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه میشیگان ماده ضد یخ جدیدی را تولید کرده اند طراحی فروشگاه اینترنتی که می توان از آن برای جلوگیری از یخ زدگی هواپیماها، خطوط برق و احتمالا شیشه ی جلوی اتومبیل استفاده کرد.

یخ، هم یکی از شگفتی های طبیعت به حساب می آید و هم در برخی شرایط می تواند تهدیدی برای ایمنی انسان ها باشد. در واقع ما میلیاردها دلار هزینه صرف عوامل ضد یخ در فرودگاه ها می کنیم که احتمالاً آثار مثبتی هم برای محیط زیست ندارند و همین طور از محصولات مشابهی برای شیشه ی جلوی اتومبیل ها استفاده می کنیم.

این ماده جدید می تواند یخ را به خود بچسباند اما عامل چسبندگی در آن بسیار کمتر از مواد دیگر است و همین امر باعث می شود تا یخ خیلی آسان تر از سطح جدا شود. تنها کافیست با اشاره ی انگشت خود یخ را از سطح جدا کنید، علاوه بر این جاذبه زمین و حتی یک نسیم ملایم هم می توانند باعث سر خوردن یخ از روی سطح شوند.

پوشش ضد یخ جدید در انواع تست های آزمایشگاهی از جمله دمای بالا، سایش مکانیکی و صدها چرخه ی ذوب و انجماد مقاومت بالایی را به ثبت رسانده طراحی فروشگاه اینترنتی و محققان دانشگاه میشیگان امیدوارند تا در آینده ی نزدیک از آن در موارد بسیار مختلفی استفاده شود.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: